Deze website maakt onderdeel uit van het historische archief van SGSP.nl. Kijk op www.sgsp.nl voor een overzicht van ons actuele aanbod.
 Deze historische website wordt niet langer bijgewerkt met actuele onderwerpen of aangepast aan moderne technische eisen.
Vrijdag, 29 maart 2024
Actueel
Zwitserland
SBB Cargo
50 x F140 AC ½ = 50 x 482 25/12/2006
Door: Wim Broerse

(Update) Deze ietwat cryptische titel heeft betrekking op de aflevering van de 50e Re 482 aan SBB Cargo, augustus 2006.
Daarmee werd gelijk het laatste exemplaar van de opdracht afgeleverd door Bombardier. >>

Laatste update door: Wim Broerse, op 25/12/2006.

SBB Cargo aan de malt? 06/11/2006
Door: Wim Broerse

Een beschonken autobestuurder wil nog wel eens opvallen door slingerend rijgedrag; omdat dat bij een trein niet zo gauw zal gebeuren, gaat SBB Cargo haar machinisten op een andere manier op alcohol onderzoeken. >>

Van 6/6 naar 610 (deel II) 07/10/2006
Door: Wim Broerse

(Update) Werd in een eerder bericht in deze rubriek melding gemaakt van wat de (voormalige) Ae 6/6 nr. 11492 was overkomen en werd daarbij de vraag gesteld ‘of het bij dit ene exemplaar blijft of dat er meer volgen…..’, nu is, dankzij een van onze Zwitserse contacten, dit mysterie opgelost.
Lees onderstaande en beschouw uzelf als volledig op de hoogte….. >>

Ae 610 492 wordt van de dieplader geladen. © Georg Trüb
Ae 610 492 wordt van de dieplader geladen. © Georg Trüb

Laatste update door: Wim Broerse, op 09/10/2006.

SBB Cargo schuift wat af… 30/09/2006
Door: Wim Broerse

Greenbrier Europe heeft eind september de 1000-ste schuifwandwagon afgeleverd aan SBB Cargo. Daarmee is tevens een einde gekomen aan een succesvolle productielijn en werd er een mijlpaal in de modernisering van het SBB Cargo wagenpark bereikt. >>

De 1000-ste Hbbillns voor SBB Cargo. © SBB Cargo
De 1000-ste Hbbillns voor SBB Cargo. © SBB Cargo

Van 6/6 naar 610 23/09/2006
Door: Wim Broerse

Op 22 september is in Bellinzona de eerste Ae 6/6 in Cargolook gepresenteerd. >>

Ae 610 492 in SBB Cargo kleuren. © René Kaufmann
Ae 610 492 in SBB Cargo kleuren. © René Kaufmann

Goederentrein verliest lading in Gotthardtunnel 21/09/2006
Door: Wim Broerse

Onlangs heeft een goederentrein, die onder regie van SBB Cargo onderweg was van Italië naar Rotterdam, in de Gotthardtunnel lading verloren. >>

SBB koopt zich in met 600 assen 20/09/2006
Door: Wim Broerse

SBB Cargo heeft zich, door middel van de aanschaf van 150 vierassige schuifwandwagons en door deze vervolgens onder te brengen in de wagonpool van Transwaggon (TWA), verzekerd van toegang tot het gehele wagenpark van TWA, wat bestaat uit ongeveer 5000 schuifwandwagons. >>

Twee TWA Habbiins. © SBB Cargo
Twee TWA Habbiins. © SBB Cargo

Goederenwagens geen muurbloempjes meer 16/07/2006
Door: Wim Broerse

De tijd dat bepaalde soorten goederenwagons langdurig ongebruikt langs de kant stonden is een beetje voorbij: dankzij het toegenomen transport van hout en schroot is de vraag naar speciale goederenwagons ook gestegen, zelfs zo veel dat bijvoorbeeld SBB Cargo materieel in moet huren. >>

CH+B+L+F= Sibelit 14/04/2006
Door: Wim Broerse

SBB Cargo, B Cargo, CFL en SNCF Fret hebben op 31 maart een samenwerkingsovereenkomst ondertekend en de onderneming‚ ’Sibelit’ opgericht.
De noord-zuid-as Antwerpen – Bazel (-> Milaan) is het onderwerp waarop de aandacht is gericht. Op deze as zal de nieuwe onderneming haar pijlen gaan richten als het gaat om het verbeteren van de kwaliteit.
>>

Boventallig onderhoud 29/03/2006
Door: Wim Broerse

De SBB gaat de positionering van het onderhoud van het rijdend materieel van SBB-C(argo) onder de loep nemen. Daarbij staan de onderhoudswerkplaatsen in Biel en Bellinzona zeker in de belangstelling. >>

 Advertentie
Advertentie link: http://www.moselwein-bahn.eu/
 Info
Heeft u nog nieuws of aanvullingen op nieuwsberichten stuur deze dan naar onze nieuwsredactie.
 Medewerkers