Deze website maakt onderdeel uit van het historische archief van SGSP.nl. Kijk op www.sgsp.nl voor een overzicht van ons actuele aanbod.
 Deze historische website wordt niet langer bijgewerkt met actuele onderwerpen of aangepast aan moderne technische eisen.
Nederland
Algemeen
Angel Trains: Diesels voor de Betuwe 21/05/2006
Door: Wim Broerse

Angel Trains, de wereldwijd opererende verhuurder van Vossloh locomotieven, gaat in 19 van haar G 1206- en G 2000-diesellocs het treinbeveiligingssysteem ETCS-2 inbouwen.
Door de inbouw van dit van Alstom afkomstige systeem worden de locs geschikt voor het rijden op de Betuwe-Route.

Na een omvangrijke inschrijvingsprocedure en daarna een even omvangrijke en nauwkeurige schifting van de aanbieders is uiteindelijk de keuze gevallen op Vossloh om het systeem in te bouwen.

- Voordelen van de combinatie Vossloh/Alstom zijn:
- Een optimale systeemintegratie, omdat inbouw e.d. al bij de bouw(er) van de locs plaatsvindt;
- Een technische oplossing die zich al in de praktijk bewezen heeft:  Vossloh leverde dit kunstje al een keer aan SBB AG in Zwitserland;
- Ondanks de inbouw van het ETCS-2 systeem blijft de mogelijkheid bestaan om de locs in te zetten op conventionele Nederlandse sporen (ATB – NG plus EG);
- Minimale technische risico’s, omdat de ETCS-2 systemen in zowel de locs als langs het traject van hetzelfde fabrikaat (Alstom) zijn.

Door de uitbreiding met 19 stuks is het aantal locomotieven van Angel Trains, wat geschikt is om op de Betuwe-Route te rijden, gestegen naar 44.
Daarin zijn tevens begrepen de 25 bij Bombardier bestelde Traxx meersysteemlocs, die in Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland en Italië inzetbaar zijn.

Volgens Angel Trains is met de inbouw een geldbedrag van € 9 miljoen gemoeid.

Naast de diesels die inzetbaar zijn van het Duitse achterland tot in de Rotterdamse haven, kan Angel Trains ook Vossloh G 2000 locomotieven aanbieden, die toegelaten zijn voor België, Nederland en Frankrijk.
Daardoor worden ook rechtstreekse treinen tussen Frankrijk en de Rotterdamse haven mogelijk.

Bron: Lokreport.de

 Advertentie
Advertentie link: http://www.moselwein-bahn.eu/
 Info
Heeft u nog nieuws of aanvullingen op nieuwsberichten stuur deze dan naar onze nieuwsredactie.
 Medewerkers