Deze website maakt onderdeel uit van het historische archief van SGSP.nl. Kijk op www.sgsp.nl voor een overzicht van ons actuele aanbod.
 Deze historische website wordt niet langer bijgewerkt met actuele onderwerpen of aangepast aan moderne technische eisen.
Duitsland
DB Schenker Rail Deutschland
Einde BR 171 nadert 14/08/2004
Door: Niels Kruithof

De op de Rübelandbahn ingezette locs van de Baureihe 171 zullen nog in dit jaar geheel vervangen worden door nieuwe locs van de Baureihe 185 en 189. Per 13 augustus 2004 zijn de 171 001, 013 en 014 terzijdegesteld.

Einde Rollende Landstraße Dresen - Lovosice 20/19/2004
Door: Niels Kruithof

Per 19 juni is de Rollende Landstraße tussen Dresen en Lovosice gestaakt. De reden hiervoor is de sterk teruggelopen bezettingsgraad van de trein sinds Tsjechië is toegetreden tot de Europese Unie. De paspoortcontroles aan de grens zijn hierdoor komen te vervallen waardoor de trein geen tijdwinst meer bood ten opzichte van het vervoer per weg.

Railion neemt aandeel Strade Ferrate del Mediterraneo 19/06/2004
Door: Erik Kruithof

Railion Deutschland heeft een belang van 95% genomen in de Italiaanse spoorwegmaatschappij Strade Ferrate del Mediterraneo. Hiermee krijgt Railion de beschikking over eigen tractie voor de bediening van industriecentra in NoordWest Italië. Voor het transport van en naar Italië maakt Railion nu gebruik van vier Italiaanse tractieleveranciers: de ‘eigen’ SFM, het staatsbedrijf Trenitalia, de Ferrovie Nord Cargo en de Rail Traction Company, waarin Railion een aandeel van 30% heeft.

Einde voor de BR 216 04/02/2004
Door: Niels Kruithof

Nadat op 3 februari de 216 102, 136, 188 en 224 al terzijdegesteld werden onderging de 216 067 vandaag hetzelfe lot. Hiermee is een einde gekomen aan de inzet van de locs uit de serie 216.

BR 181.2 rijdt nog goederentreinen 09/01/2004
Door: Niels Kruithof

Railion Deutschland heeft het huurcontract met DB Fernverkehr voor enkele locs van de BR 181.2 kunnen verlengen. Hierdoor rijdt de BR 181.2 waarschijnlijk tot medio zomer 2004 nog met goederentreinen tussen Ehrang en Apach (F). De overplaatsing van de locs naar het depot van Frankfurt is tevens uitgesteld. Omdat er nog onvoldoende BR 185'en beschikbaar zijn die naar Frankrijk ingezet kunnen worden zijn de 181.2'en zelfs nog voor extra goederentreinen op het traject Saarbrücken - Forbach (F) aan te treffen.

Einde BR 150 07/01/2004
Door: Niels Kruithof

Per 31 december 2003 zijn de laatste zes nog ingezette locs van de BR 150 ter zijde gesteld waarmee er in ieder geval een voorlopig einde is gekomen aan de inzet van deze serie.

TM: DB Cargo nu Railion Deutschland 28/10/2003
Door: Erik Kruithof

Overeenkomstig met de naamswijziging van DB Cargo in Railion Deutschland heet de categorie DB Cargo binnen TrainMagazine Actueel vanaf heden Railion Deutschland.

Einde goederendiensten BR 181.2 16/08/2003
Door: Niels Kruithof

Per december 2003 zullen alle locs van de Baureihe 181.2 van het depot DB Cargo Saarbrücken worden overgeplaatst naar het depot DB Reise & Touristik Frankfurt. De goederentreindiensten van Duitsland naar Frankrijk komen dan te vervallen. Momenteel zijn al enkele diensten van de Baureihe 181.2 overgenomen door de Franse serie 461 (G1206). In december wordt de Baureihe 181.2 in het goederenvervoer naar Frankrijk volledig afgelost door de Baureihe 185 en de Franse serie 437.

Binnenkort verledentijd - loc 181 212-2 'Luxembourg' met een goederentrein naar Frankrijk te Perl.
Binnenkort verledentijd - loc 181 212-2 'Luxembourg' met een goederentrein naar Frankrijk te Perl.

Opheffing snelheidsbeperking BR 155 11/07/2003
Door: Niels Kruithof

De snelheidsbeperking voor de BR 155 is sinds 's avonds 2 juni niet meer van kracht. Bij het onderzoek naar de locs zijn geen gebreken aan het licht gekomen.

Mogelijke serieschade Br 155 31/05/2003
Door: Niels Kruithof

In tegenstelling tot het eerdere bericht zijn geen haarscheurtjes vastgesteld, maar is de maatregel genomen naar aanleiding van de ontsporing van de 155 109 in einde april. Bij het onderzoek naar de toedracht is vastgesteld dat de ontsporing veroorzaakt is door een breuk van de wielschijfassen. Hierom, zullen alle 233 locs van de Br 155 gecontroleerd worden, maar ook als er bij een loc niks gevonden wordt blijft de snelheid op 80 km per uur begrensd. Wordt er echter bij ook maar één locs wel schade vastgesteld, dan moet de hele serie direct buiten dienst. >>

 Advertentie
Advertentie link: http://www.moselwein-bahn.eu/
 Info
Heeft u nog nieuws of aanvullingen op nieuwsberichten stuur deze dan naar onze nieuwsredactie.
 Medewerkers