Deze website maakt onderdeel uit van het historische archief van SGSP.nl. Kijk op www.sgsp.nl voor een overzicht van ons actuele aanbod.
 Deze historische website wordt niet langer bijgewerkt met actuele onderwerpen of aangepast aan moderne technische eisen.
Donderdag, 25 april 2024
Foto
Nederland
Werkzaamheden Heerhugowaard
In het weekend van 7 en 8 maart perste ProRail een 30 meter brede onderdoorgang onder het spoor van de lijn naar Den Helder door.
In het weekend van 7 en 8 maart perste ProRail een 30 meter brede onderdoorgang onder het spoor van de lijn naar Den Helder door.

Maart 2009
Foto: Kees Kruithof

De onderdoorgang werd aangelegd in het verlengde van de Kamerlingh Onnesweg om het nieuwe industrieterrein De Vork te ontsluiten.
De onderdoorgang werd aangelegd in het verlengde van de Kamerlingh Onnesweg om het nieuwe industrieterrein De Vork te ontsluiten.

Maart 2009
Foto: Kees Kruithof

De 4000 ton zware onderdoorgang is naast de spoorlijn gebouwd en vervolgens op staal in één keer op zijn plaats in het baanlichaam geschoven.
De 4000 ton zware onderdoorgang is naast de spoorlijn gebouwd en vervolgens op staal in één keer op zijn plaats in het baanlichaam geschoven.

Maart 2009
Foto: Kees Kruithof

Om de onderdoorgang te plaatsen werd het baanlichaam gedeeltelijk ontgraven.
Om de onderdoorgang te plaatsen werd het baanlichaam gedeeltelijk ontgraven.

Maart 2009
Foto: Kees Kruithof

De constructie van de onderdoorgang is zo ontworpen dat het met behulp van betonnen snijvlakken als het ware door de restanten van het baanlichaam sneed.
De constructie van de onderdoorgang is zo ontworpen dat het met behulp van betonnen snijvlakken als het ware door de restanten van het baanlichaam sneed.

Maart 2009
Foto: Kees Kruithof

Het inschuiven van de onderdoorgang duurde ongeveer 20 uur.
Het inschuiven van de onderdoorgang duurde ongeveer 20 uur.

Maart 2009
Foto: Kees Kruithof

De onderdoorgang is tot dusver het grootste object dat in Nederland op deze wijze op zijn plek is gezet.
De onderdoorgang is tot dusver het grootste object dat in Nederland op deze wijze op zijn plek is gezet.

Maart 2009
Foto: Kees Kruithof

Tijdelijk einde van de spoorlijn.
Tijdelijk einde van de spoorlijn.

Maart 2009
Foto: Kees Kruithof

Graafwerkzaamheden in het baanlichaam om plaats te maken voor de onderdoorgang.
Graafwerkzaamheden in het baanlichaam om plaats te maken voor de onderdoorgang.

Maart 2009
Foto: Kees Kruithof

De onderdoorgang wordt op zijn plaats geperst.
De onderdoorgang wordt op zijn plaats geperst.

Maart 2009
Foto: Kees Kruithof

 Advertentie
Advertentie link: http://www.moselwein-bahn.eu/
 Medewerkers